lördag, december 29, 2007

Helgens Stryktipsrad

Det blev inga julpengar när förra helgens stryktipsrad summerades men väl en rejäl uppryckning. Åtta rätt blev för min del och det är det bästa resultatet på några veckor.

Men kupongen innehöll inga direkta skrällar. Några resultat kan man nämna som jag tycker sticker ut. I match fyra, så vann West Ham borta mot Middlesbrough med 1-2 och det tycker jag var starkt gjort av Londonlaget. Jag hade garderat matchen med 1 x men det blev alltså en tvåa. Middlesbrough har det fortsatt jobbigt i Premier League där man är med i bottenstriden. I toppmötet i andra ligan mellan Stoke- West Bromwich vann hemmalaget en viktig seger med 3-1. Det innebar att toppstriden täpptes till och det kommer bli en spännande vår i denna ligan. Jag hade själv ett x i den matchen.

Av mina fem halvgarderingar fick jag in fyra stycken, den jag missade var det ovannämnda matchen mellan Middlesbrough-West Ham. Av mina åtta enkeltecken fick jag in fyra.

Därmed lägger vi denna stryktipsrad till handlingarna och laddar för denna helgs stryktipsrad som är årets sista. Hoppas på tvåsiffrigt och en fin utdelning då. Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Aston Villa- Manchester C 1-1, x (1)
2. Bolton- Birmingham 3-0, 1 (1 x)
3. Fulham- Wigan 1-1, x (x 2)

4. Liverpool- Portsmouth 4-1, 1 (1)
5. Middlesbrough- West Ham 1-2, 2 (x1)
6. Reading- Sunderland 2-1, 1 (1)

7. Blackpool- Coventry 4-0, 1 (2 1)
8. Stoke- W. Bromwich 3-1, 1 (x)
9. Bristol C- Barnsley 3-2, 1 (1)

10. Crystal P.- Plymouth 2-1, 1 (2)
11. Ipswich- Burnley 0-0, x (1)
12. Queens PR- Colchester 2-1, 1 (x1)
13. Sheffield W- Watford 0-1, 2 (2)

Utdelning:
13 rätt: 14 656:-
12 rätt 380:-
11 rätt 38:-
10 rätt: 13:-

Inga kommentarer: