fredag, december 21, 2007

Veckans Stryktipsrad

Det blev ingen tips succé för min del förra helgen heller. När tipraden summerades blev resultatet endast fyra rätt och det är inget att hänga i den gröna julgranen. I stort sett allt gick snett.

Men de bägge toppmöterna i slutet på kupongen fick jag in. Båda matcherna Liverpool- Manchester U (0-1) och Arsenal- Chelsea (1-0) slutade med ett mål för något av lagen. Jag hade garderat de båda matcherna och lyckades pricka in dem. Värre var det med mina tre andra halvgarderingar som jag misslyckades med. Match 2 där Birmingham- Reading möttes och där jag hade tippat 1 2 och naturligtvis blev det 1-1 och ett x. Vidare match sju där West Ham hemma tog emot Everton och jag hade i den matchen tippat 1 x men Everton lyckades vinna med 0-2 och fastställde tvåan i den matchen. Matchen efter Wigan- Blackburn tyckte jag var svårtippad och därför halvgarderade jag den också. En liten chansning ska medges, x 2 hade jag i den matchen. Men Wigan vann i en målrik historia matchen med 5-3.

Av mina åtta enkeltecken fick jag in endast två och det håller naturligvis inte om man vill ha lite julpengar. Något mer att kommentera är det inte mer än att redovisa de andra två matcherna jag prickade in. Det var match tre och fyra som jag hade rätt på. Middlesbrough slog jumbolaget Derby på bortaplan med 1-0 och Manchester C slog hemma Bolton med 4-2 och de matcherna fick jag med. En sådan här dag får man glädjas åt det lilla.

En bra utdelning kan också noteras. Fyra vinnare med 13 rätt får var och en 598 786:-. Även tian ger bra utdelning, 382:-.

Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Fulham- Newcastle 0-1, 2 (x)
2. Birmingham- Reading 1-1, x (1 2)
3. Derby- Middlesbrough 0-1, 2 (2)

4. Manchester C- Bolton 4-1, 1 (1)
5. Portsmouth- Tottenham 0-1, 2 (1)
6. Sunderland- Aston Villa 1-1, x (2)

7. West Ham- Everton 0-2, 2 (x1)
8. Wigan- Blackburn 5-3, 1 (x 2)
9. Coventry- Southampton 1-1, x (1)

10.Queens PR.- Wolverhampton 0-0, x (2)
11. Watford- Plymouth 0-1, 2 (1)
12. Liverpool- Manchester U 0-1, 2 (1 2)
13. Arsenal- Chelsea 1-0, 1 (x1)

Utdelning:
13 rätt: 598 786:-
12 rätt: 18 169:-
11 rätt: 1 705:-
10 rätt: 382:-

Inga kommentarer: