måndag, juni 23, 2008

Sommaren som försvann

För några veckor sedan såg det ut så här i min del av världen


















Sommaren var här och solen stekte på bra. Bilden är tagen utanför Vissefjärda den 7 juni och man såg fram mot en skön varm sommar och semester.

Men det var ju några veckor sen och nu när min semester precis har börjat med min första riktiga semesterdag så ser vädret betydligt annorlunda ut:






Dessa bilder är faktiskt tagna nu i kväll i Törsbo som ligger vid sjön Törn, Emmaboda kommun. Det ser kallt ut på bilden och det var det också med en temperatur som var knappt 15 grader, det blåste som ni kan se på sjöns vågor och regnade. Det var ingen som var intresserad att vara ute på Törns vatten denna kalla junikväll.











Det ser inte speciellt inbjudande ut. Mörka tunga regnmoln och en grov vatten yta. Brrrrrrr... Inget bad i dag inte















Blåsten och kylan gör vattnet ogästvänligt och kallt















Även när jag kom hem så såg det lika illa ut.













Men när jag vände mig om fick jag se ljuset, fick känna all denna hoppfullhet om en varm sommar som kanske kanske är på väg.

Inga kommentarer: