lördag, november 25, 2006

Oväntad teaterhändelse

En teaterföreställning är en direkthändelse och allt kan hända, det fick jag erfara under eftermiddagens föreställning. Det hände under min huvudscen där jag som musikkår och mina kamrater, konsumbiträdet och Åfors GoIFs fotbollspelaren stod beredda att gå in o göra vår scen. Det var ungefär en minut innan vår entré. Plötsligt kommer de in en äldre man in från teatersalen där publiken sitter in bakom skynket vid den ingång som vi stod redo att hoppa in. Vi blev i första tanken väldigt förvånade och konfunderade. Men den äldre mannen frågade oss var toaletterna var någonstans. Eftersom vi inte får prata bakom scenskynket eftersom det stör under föreställningen så var de svårt att få honom förstå vad toaletterna fanns. Toaletterna i Åfors Folkets hus finns vid utgången och en trappa ner. Men Joel vår fotbollspelare lyckades snabbt peka och med viskningar förklara för mannen hur han skulle hitta till toaletten. Vi hann precis göra vår inmarsch till vår scen och efter vårt sedvanliga varv runt scengolvet där vi slutar precis fram där vi ser hela publikhavet och där har vi utgångsdörren framför oss ser jag en man öppna dörren och gå ut så förmodligen var han på rätt väg. Om han hittade toaletten eller kom tillbaka till föreställningen det vet jag inte. Det får bli ett mysterium att fundera på framöver. Men oväntad var de och väldigt kul på sitt sätt

Inga kommentarer: