onsdag, maj 30, 2007

Helgens stryktipsrad

Min dåliga form i tipsen värld fortsätter. För andra helgen i rad så blev det endast sex rätt på tipset. Jag vet inte riktigt vad som är felet mer än att lagen inte spelar som jag tippar. Det är svårt att få in de rätta tecknet just för att de svenska matcherna är ibland väldigt nyckfylla. Alla kan slå alla. Det visar inför omgången sistplacerade Trelleborgs bortaseger över serieledarna Kalmar FF med 1-0. De allra flesta tippade en etta så även jag. En annan match som var en stor överraskning var Sylvias storseger borta mot Jönköping i match nio. En säker etta förvandlades till 0-4 och en betongtvåa på tipset. Sen gick inte mina chansningar hem heller. Jag trodde Hammarby skulle hemmaslå Elfsborg i match ett, som var en chansning visade sig när nu Elfsborg vann på Söderstadion. Nej nu får det vara nog med kommentarer om denna rad. Som en vanlig tröst så kommer det en ny tipskupong denna vecka. En kupong som innehåller EM-kval matcher att sätta tänderna i. De förslaget kommer om några dagar.

Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parantes.




1. Hammarby- Elfsborg 0-1, 2 (1)
2. Djurgården- AIK 3-1, 1 (X 2)
3. Halmstad- Brommapojkarna 1-0, 1 (1)

4. Helsingborg- Örebro 4-1, 1 (1 X)
5. Göteborg- GAIS 1-0, 1 (1 X)
6. Kalmar FF- Trelleborg 0-1, 2 (1)

7. Malmö FF- Gefle 1-1, X (1)
8. Degerfors- Enköping 0-0, X (X)
9. Jönköping- Sylvia 0-4, 2 (1)

10. Norrköping- Falkenberg 3-0, 1 (1)
11. Ljungkile- Mjällby 0-0, X (1 2)
12. IK Sirius- Öster 3-1, 1 (X)
13. Åtvidaberg- Bunkeflo 2-1, 1 (1 x)

Utdelning:
13 rätt: 140 055:-
12 rätt 3 202:-
11 rätt 209:-
10 rätt: 45:-

Inga kommentarer: