fredag, april 16, 2010

Inför seriestarten Del,2- Lindås/Långasjö

Lindås/Långasjö är en ung klubb som bildades 2008 genom att Lindås BK och Långasjö GoIF slog i hop sina seniorverksamheter. Tyvärr har jag inte hittat några uppgifter om när LBK och LGoIF bildades men det kan kanske någon kunnig läsare upplysa mig om. Men båda är klubbar som haft verksamhet i många år. Men som många andra klubbar hade man innan sammanslagningen svårt att bedriva verksamhet pga minskad spelarantal, detta gällde framför allt Långasjö. Så i stället för att lägga ner klubben så bestämde sig klubbarna att slå i hop sina lag till ett slagkraftigt lag.

Förra året slutade Lindås/Långasjö på en åttonde plats och detta vill man förbättra denna säsong. Inför säsongen har man fått några spelare från till trean uppflyttade Emmaboda IS. Mattias Andersson, Anton Karlsson, Rasmus Hansson, Jonas Brodd och Marcus Johansson. En spelare har man tappat och han gått motsatt väg till Emmaboda nämligen Emin Dugic.







Under försäsongen har det gått lite si och så men man har matchat en del lag från högre serie som t ex Bergkvara och Orrefors som båda är DIV4 lag. På så sätt vill man få upp ett högre bolltempo som man kan ha nytta av i serien. Lindås/Långasjö spelar i DIV 5 södra och kommer i år att möta Vissefjärda i två heta derbyn. Jag tror att laget kommer hamna någonstans i mitten. De är för bra för att åka ur men inte tillräckligt för att blanda sig in i toppstriden. I morgon inleds deras resa hemma på Lindåsvallen mot Konga SK. Lindås Långasjö spelar i Rödsvarta tröjor, svarta byxor och röda strumpor.

Jag ställde några frågor till Mikael Johansson som är lagledare i laget om hur hans ser på laget inför säsongen.


1. Efter en lång och kall vinter så står vi snart äntligen inför seriestart. Beskriv dina känslor inför detta.
Det spritter i hela kroppen


2. Hur har försäsongen varit för laget, har ni kunnat träna som planerat?
Ja det tycker jag

3. Har ni haft stor spelaromsättning inför säsongen?

Tappat en spelare. Men fått 3 eller 4 nya.

4. Vilka spelare är era nyckelspelare för att göra en bra säsong?
Dan Ask, Fredrik Arnesson, David Strand och Anton Karlsson

5. Någon speciell i laget som du tror kommer bli en publikfavorit?
Anton Karlsson eller David Strand

6. Har ni haft annorlunda upplägg i år för att det ska bli bättre än förra säsongen? Bättre motståndare i tränings matcherna.

7. Vad är eran målsättning i serien?
Vad jag tycker så skall vi komma på övre halvan


8. Vad vet du om motståndarna? Vilka blir favoriter och vilka kommer att åka ur?
Har inte kollat så noga men jag tror att Konga kommer att åka ur

9. Här är ordet fritt. Är det något du vill framföra som jag inte berört i mina frågor?
Hoppas att du kommer och besöker Lindåsvallen.

Jag vill tacka Mikael Johansson för att han tog tid till sig att besvara mina frågor och önskar alla i Lindås/Långasjö lycka till och jag lovar att besöka Lindåsvallen under säsongen.

Inga kommentarer: