onsdag, april 07, 2010

Fotbollssäsongen närmar sig

April är fotbollens månad, det är då alla serier äntligen drar igång. På min blogg blir det en hel del av den varan framöver där bevakning kommer att ske dels av Hammarbys framfart i Superettan där vi helst ska tillbaka till allsvenskan, när vi närmar oss slutet på säsongen, där vi naturligtvis hör hemma och dels av Johansfors IF säsong i Nybro sexan. Det blir även i övrigt full fokusering på dessa två serier

Men det blir mycket mer än så. Nu här näst kommer det att bli ett reportage om de sju kommunlagen som ställer upp i olika serier i år. Det blir intervjuver med tränare eller lagledare för respektive lag inför seriestarten. Sen ska jag försöka se minst en match under säsongen med dessa lag och skriva om den på min blogg under rubriken "Veckans match" med bilder och mingel.

Så håll ögonen öppna här kommande veckor om månader om du gillar fotboll.

Så här premiärspelar de olika lagen.

13 april. Superettan. Ängelholm- Hammarby
16 april DIV 5 södra. Vissefjärda- Ingelstad
17 april DIV 3 sydöstra. Saxemara- Emmaboda
17 april DIV 5 södra. Lindås/Långasjö- Konga
23 april DIV 6 Nybro. Flerohopp- Johansfors
24 april DIV 3 sydöstra. Emmaboda- Asarum (damlaget
24 april DIV 4 sydöstra. Bodabruk- Borgholm (damlaget)
26 april DIV 5 Emmaboda.Vissefjärda- Nöbbele. (damlaget)

2 kommentarer:

Mats sa...

Jag ska försöka se Emmaboda i alla fall.

Nicke Grozdanovski sa...

Jag ska se så mycket jag kan och hinner i år..