torsdag, juni 18, 2009

Vid midsommartid

Nu är det bara några timmar kvar tills midsommarafton tar vid och sommaren 2009 har börjat på allvar. Ute har det regnat hela dagen och även större delen av veckan men just nu spricker molntäcket upp utanför mitt fönster och solen lyser skönt in i mitt vardagsrum.

Då passar det bra med lite sommarbilder tagna denna vecka närmare bestämt i måndags.

















Smålands djungel














Det är fantastisk hur den gröna vegetationen är så dominerande i landskapet.

















Färgprakt i midsommartid
















Midsommarkort från Ekeboryd

























Även sädersärlor kan njuta av att se ut över sjön från en brygga















Vykort från Moshult

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Alla som är benägna till tungsinne torde notera att vi nu går mot mörkare tider ... men där jag är ett par dagar till lyser solen dygnet runt. Det finns sädesärlor även på bryggorna vid Torne träsk kan jag meddela!

Nicke Grozdanovski sa...

Ja, det stämmer och sommaren har knappt börjat förän vi går mot mörkare tider igen. Det gäller att njuta av denna årstid så länge den varar innan svamp och lövfällningen börjar :-)

Trevlig midsommar önskar jag dig