fredag, juni 05, 2009

Vi kampanjar med stor förmåga och drivkraft.

Jag är en prenumerant på lokaltidningen Östran som är (s) märkt och en bra tidning både på lokalsidan, ledarsidan och sporten och jag läser den med stor glädje. Sen tycker jag Anders Karlsson är bra som lokalreporter på Emmabodasidan och är för övrigt en trevlig person. Men jag blev lite ledsen när jag läste Emmaboda sidan i dagens tidning där det fanns en artikel om partiernas valspurt. Om oss vänsterpartiet kan läsas:

"Vänsterpartiet annordnade dock under våren en inledande debatt där samtliga partier i riksdagen var inbjudna att deltaga, men några större kampanjer har inte märkts av annars"

Läs hela artikeln: klicka här

Ni som har följt min blogg vet att vi i Emmaboda precis som alla andra vänsterpartiföreningar ute i vårt avlånga land verkligen bedrivit valrörelse under de senaste veckorna och vi var även i går på Centrumtorget i Emmaboda, när Anders Karlsson var ute och kollade valtemperaturen, och delade material. Problemet var bara att han säkert var där innan kl 16.00 då vi drog igång valarbetet. Hade han varit där vid halvsju igårkväll när de andra partierna som inte ens var närvarande under förra helgen då vi hade punkfestival i Emmaboda och vi var de enda som kampanjande på torget så hade kanske han haft andra tankar om vårt valarbete.

Vi är ett litet parti vars företrädare förutom ordinarie arbete som måste skötas även om det råkar vara EU- valrörelse dessutom har kommunala uppdrag som även de måste skötas i dessa tider. Därför är vårt kampanjande som gör vi gör med både stolthet och med allra bästa förmåga och med stor drivkraft lyckad och framgångsrik. Vi har varit dessutom varit på de allra flesta ytterområderna och delat valmaterial och vi har två dagar kvar med valarbete så Anders Karlsson kan inte säga att vårt valarbete inte har märkts. Han är välkommen att besöka oss under dessa två dagar som är kvar och han är givetvis välkommen att läsa min blogg.

I dag är det centrumtorget som gäller igen och det är mellan klockan 16.00-ca 19.00 som ni träffar oss vänsterpartister. Väl mött under eftermiddagen.

3 kommentarer:

Mats sa...

Ställer mig först i ledet för att förära dig och dina kamrater en stor guldstjärna för ett stort engagemang och många aktiviteter som stimulerar ett ökat valdeltagande i EU valet.
Ni är de som gjort mest och märkts mest i Emmaboda.
Starkt jobbat pojkar och flickor.

Nicke Grozdanovski sa...

Tack för de värmande orden Mats. Det känns bra och ger oss energi att fortsätta..

Mats sa...

Vi tycker inte lika jämnt men ni är fantastiska i ert engagemang för att göra Sverige bättre.
Tack för att ni finns.