fredag, juni 08, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Dagarna går fort fram och det har redan blivit fredag då jag plötsligt kom på att jag inte har lämnat någon stryktipsförslag för denna vecka. Men det ska avhjälpas nu och eftersom matcherna spelas lördag - måndag så är det inte för sent att komma med ett bra förslag. Jag har inget emot att ha svenska matcher på stryktipset men jag tycker inte om att tipset inte blir klart förrän på måndag kvällen. Det blir utdragen väntan på att alla matcher ska bli färdiga. När det är Engelska matcher så är hela raden klar på lördagskvällen. Men nog om det.

Efter förra veckans EM-kval matcher är det alltså återigen dags för allsvenskan och Superettan att ta plats på kupongen. Detta kryddad med tre DIV 1 matcher på slutet.

Det är ingen riktig het match från allsvenskan i veckans kupong. Ska dock kommentera match tre där mitt älskade Hammarby möter Halmstad borta i en viktig match för båda lagen. Halmstad är starka hemma och får gälla som favoriter, speciellt som Hammarby inte är i form för närvarande. Men jag tippar inte mot mitt lag av princip, men ett X får bli utgångsraden samtidigt som jag chansar med en tvåa..

I superettan är match fem den hetaste. Smålandsderbyt mellan Jönköping Södra- Öster kommer att locka en storpublik till Stadsparksvallen i Jönköping. Hemmalaget får bära favoritskapet i matchen, dels för att laget har en bättre tabellplacering och dels för att Öster är ur form. Men bortalaget får tillbaka sin tjeckiske spelare Pavel Zavadil och kanske är detta vändningen för Växjölaget som förnärvarande ligger på nedflytningsplats. Jag tippar en etta med en tvåa som gardering.

Två lag som har spelat hyfsat bra möts i match nummer åtta, nämligen Mjällby - Bunkeflo. Mjällby ligger på åttonde plats med 10 poäng på sju matcher. Bunkeflo ligger på tionde plats med 9 poäng på sju matcher. Mjällby kommer stärkta efter en skön cupseger hemma mot Svenska mästarna Elfsborg där Blekingelaget vann på straffar. Jag tror att Mjällby vinner och därmed en säker etta.

Match 1-4 är från Allsvenskan, match 5-10 är från Superettan och match 11-13 är från DIV 1. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. AIK- Örebro 1
2. Brommapojk.- Malmö FF 2
3. Halmstad- Hammarby X 2

4 Trelleborg- Gefle X 2
5. Degerfors- Häcken 2
6. Jönköping S.- Öster 1 2

7. Ljungkile- Sylvia 1
8. Mjällby- Bunkeflo 1
9. Sirius- Landskrona 1

10. Åtvidaberg- Enköping X
11. Carlstad U- Qviding X 1
12. Gröndal- Syrianska 2
13. Umeå- Forward X 1


Lycka Till!!!!

Inga kommentarer: