söndag, januari 23, 2011

Söndagsmorgon

Det var en vacker och magisk söndagmorgon i dag. Som gjord för en utflykt med hund och kamera.















Den här bilden är tagen i Emmaboda Kl. 8.15













Vägen mot Moshult med den uppåtgående solens strålar på trädtopparna.














Wilhelm Mobergs gamla skola i Moshultamåla














Bostadshus i Vinterskrud denna söndagsmorgon. Moshultamåla










Moshultamåla är ett av de högsta punkterna i Emmaboda. Hur många meter över havet vet jag inte exakt men det är över 200 m Här är vyn mot sydväst.














Här är vyn mot öster













Den sydostliga riktningen med den uppåtgående solen. Kl. 8.40





På väg hem till Emmaboda såg jag detta vackra Rådjur som dock inte var så ensam som det verkar på bilden. Det var en grupp på sex- sju djur som letade mat i gläntan innan de snabbt försvann när jag kom. Men denna hade inte lika bråttom så jag hann ta en bild på den innan den försvan in i buskaget. Jag har alltid sagt att det är bättre att jaga med kameran i högsta hugg än ett gevär.

Inga kommentarer: