måndag, mars 23, 2009

Våren är här

Medan årstidens kamp pågår mellan Vinter och vår ser det mer ut som våren kommer som väntat att gå segrande ur den striden. Kung Bore har säkerligen inte gett upp men han kommer nog att definitivt kapitulera när han ser de här vackra vårbilderna tagna i dag.














Gröna skott som skjuter i höjden mot den behagliga vårvärmen som i dag visade på mer än 10 grader i Emmaboda















En stilig Kanadagås som njuter av simturen är ett säkert vårtecken.















Sjön Törn fotograferad vid Ekeboryd är isfri numera, också ett säkert vårtecken.

















Naturreservatet Ekeboryd












Jag fick leta ett tag men så plötsligt såg jag den framför mig. Denna vackra blåsippa som är mer än något annat en symbol för våren.

3 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Jag blir avundsjuk när jag ser det där. Här har det varit ett dj-a sk-tväder!

Anonym sa...

Det är krokusar som kommer upp på första bilden.
Så vackert blå man kan var när man hittar upp under löven.

Kram Karin

Nicke Grozdanovski sa...

Vi fick en släng av snöoväder med i natt, men det är borta nu men kylan består än. Just nu -4,3 grader. Kung Bore har inte kapitulerat än

Tack Karin för kommenrar. Den är vacker Blåsippan och jag såg bara två stycken tappra blommor som letat sig upp ur marken i går. Tyvärr är de nog frösna nu efter nattens snöväder och kyla