söndag, juli 13, 2008

Andra Generationen i Landskrona

Jag har under helgen varit i Skåne där jag har besökt min kusin Mira som bor i Lund. Jag åkte i Fredags eftermiddag och kom hem i kväll. På denna resa så var jag och såg Andra Generationen i Landskrona , sen var vi i Danmark i går där Köpenhamn besöktes och sen åkte vi Strandvejen upp till Helsingör för att slutligen i dag besöka Österlen i sydöstra Skåne. Det var tre oförglömliga dagar som det givetvis togs en massa bilder på. Några av dessa bilder kommer ni givetvis att se på min blogg.

Vi börjar med Fredagens konsert med Andra Generationen som är ett band från Göteborg som spelar en svängig Balkan musik med svenska texter. Bandet består av:

Vlatko Ancevski Dragspel, Synth, Sång
Vlatko Gicarevski, Bas, Sång
Mats Nilsson, Altsaxofon, Sång
Teddy Paunkoski, Gitarr, Sång
Stevan Tomulevski, Trummor
Otis Sandsjö, Altsaxofon

Bandet har släppt två CD:


Kärlekens land och den nyaste Extra allt som bl a innehåller den låt de framförde på en av årets melodifestival, Kebabpizza Slivovitza. Man har även släppt en minicd som heter HEJA SVERIGE och som släpptes i samband med fotbolls VM i Tyskland 2006.











Andra Generationen rockar loss






Mats Nilsson, Altsaxofon och Vlatko Gicarevski på bas.















Vlatko Ancevski Dragspel och Otis Sandsjö, Altsaxofon







Teddy Paunkoski på Gitarr.










Stevan Tomulevski bakom trummorna







Den musik som Andra Generationen spelar lockar alltid publiken till spontan dans. Så även denna kväll på Rådhus torget i Landskrona






Andra Generationen har fans i alla åldrar














Ännu en lyckad och bejublad spelning är snart över


För mer information om bandet:
  • Andra Generationen

  • Inga kommentarer: