torsdag, januari 10, 2008

Helgens stryktipsrad

Någon större succé för min del blev det inte när årets första tipsrad blev klar förra helgen. Endast fem rätt lyckades jag skrapa fram och det är naturligtvis under all kritik. Men man ska vara ärlig att säga att detta blev en skrällarnas rad och nästan alla misslyckades utom en som lyckades med konststycket att pricka in alla rätt. Det gav den personen fem miljoner kronor i utdelning och det är ingen dålig slant så ett stort grattis till den personen

Den största skrällen tog Division 1 laget Huddersfield i match nio när man slog Premier League laget Birmingham hemma med 2-1. Andra skrällar kan nämnas Championship laget( Ligan efter Premier League) Coventrys klara seger över Blackburn på bortaplan med 4-1, Likaså slog Sheffield U som också spelar i Championship ett annat Premier League lag Bolton på bortaplan med 1-0.

Av mina fem halvgarderingar fick jag in tre. De jag missade var match ett, Aston Villa- Manchester U där jag hade 1 x men United vann med 2-0 och därmed blev det en tvåa. Sen missade jag match fyra Bristol C- Middlesbrough där jag trodde på 1x men Middlesbrough ville annat och vann med 2-1 och spikade tvåan i den matchen.

Av mina åtta enkel tecken fick jag bara in två och det håller inte som ni förstår om man vill upp på prispallen. Nu lägger vi denna stryktipsrad till handlingarna med att redovisa raden i sin helhet. Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Aston Villa- Manchester U 0-2, 2 (x 1)
2. Blackburn- Coventry 1-4, 2 (1)
3. Bolton- Sheffield U 0-1, 2 (1)

4. Bristol C- Middlesbrough 1-2, 2 (x 1)
5. Charlton- West Bromwich 1-1, x (2 x)
6. Sunderland- Wigan 0-3, 2 (1)

7. Tottenham- Reading 2-2, x (1)
8. West Ham- Manchester C 0-0, x (x)
9. Huddersfield- Birmingham 2-1, 1 (2)

10. Ipswich- Portsmouth 0-1, 2 (x 2)
11. Plymouth- Hull 3-2, 1 (1 2)
12. Southampton- Leicester 2-0, 1 (x)
13. Watford- Crystal P. 2-0,1 (1)

Utdelning:
13 rätt: 5 000 000:-
12 rätt: 38 313:-
11 rätt: 2 261:-
10 rätt: 430:-

Inga kommentarer: