fredag, november 23, 2007

Veckans Stryktipsrad

Förre helgens stryktipsrad som innehöll EM-kval matcher gav mig nio rätt. Starten var bra med fyra raka inprickade tecken innan problemen kom där jag missade kommande fyra matcherna.

En del favoriter höll. Spanien slog Sverige med 3-0 i match 1,där jag hade 1 x på mitt förslag, Tjeckien slog hemma i ett hett derby Slovakien med 3-1 i match elva där jag hade en säker etta. Match två möttes Nordirland- Danmark och där vann hemmalaget med 2-1 och där hade jag en säker etta, precis som i match tre där Polen var klara favoriter hemma mot Belgien och polackerna vann programenligt med 2-0.

Precis som det fanns favoriter som höll fanns det även en del skrällar och där måste Makedoniens hemmaseger över Kroatien med 2-o räknas. I match tio så åkte Ukraina på pumpen borta mot Litauen med 2-0 och där hade jag en säker Ukraina seger. Sen vet jag inte om Israels hemmaseger mot Ryssland med 2-1 eller Turkiets bortaseger över Norge med 2-1 kan räknas som skrällar men det var oerhört starkt av dessa två lag att vinna sina svåra matcher.

Jag fick in fyra av mina fem halvgarderingar. Den jag missade var match sju Israel-Ryssland där jag hade x 2 och där som sagt var Israel vann med 2-1 och därmed blev det en etta. Av mina åtta enkeltecken så prickade jag in fem. Nu lägger vi denna rad till handlingarna med att redovisa den i sin helhet. Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Spanien- Sverige 3-0,1 (x 1)
2. Nordirland- Danmark 2-1, 1 (1)
3. Polen- Belgien 2-0,1 (1)

4. Skottland- Italien 1-2, 2 (1 2)
5. Norge- Turkiet 1-2, 2 (1)
6. Makedonien- Kroatien 2-0, 1 (2)

7. Israel- Ryssland 2-1,1 ( x 2)
8. Bulgarien- Rumänien 1-0, 1 (1)
9. Serbien. Kazachstan Lottad 1 (1)

10.Litauen- Ukraina 2-0, 1 (2)
11.Tjeckien- Slovakien 3-1, 1 (1)
12.Wales- Irland 2-2, x (x2)
13.Lettland- Lichtenstein 4-1, 1 (1 x)

Utdelning:
13 rätt: 46 142:-
12 rätt: 959:-
11 rätt: 79:-
10 rätt: 23:-

Inga kommentarer: