fredag, november 02, 2007

Helgens stryktipsrad

Veckorna går fort och man hinner inte alltid redovisa förra helgens tipsrad i tid. Man kan också om man vill skylla på glömska med. Men här kommer den, bättre sent än aldrig. Resultatet blev åtta rätt. Ingen lyft denna gång heller alltså. Men det är bara o bita ihop och försöka igen till helgen.

Några skrällar fanns det på tipset. Den största kanske Reading hemmaseger i match 5 över Newcastle hemma med 2-1. Jag hade visserligen x 2 så helt litade jag inte på Newcastle men jag trodde inte de skulle få stryk. Det var också den enda av mina fem halvgarderingar som jag missade. Lite överraskande också att inte Aston Villa slog Bolton borta. Matchen slutade 1-1.
Även att West Ham klarade 0-0 borta mot starka Portsmouth var en liten skräll. Jag hade en säker 1 i den matchen.

Annars höll de allra flesta av favoriterna. Chelsea slog Manchester C hemma med hela 6-0 i match 1. Match 3 så slog Manchester U Middlesbrough hemma med 4-1. Toppmötet mellan Arsenal- Liverpool slutade 1-1 och det var väntat med ett x i den matchen. Bristol C imponerar i andra ligan och slog hemma Stoke med 1-0 och ligger nu på en andra plats i serien.

Som jag skrev tidigare så missade jag bara en av mina fem halvgarderingar. Av de åtta enkeltecknen fick jag in fyra. Nu lägger vi denna rad till handlingarna och börjar koncentrationen på kommande helgs rad. Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Chelsea- Manchester C 6-0, 1 (1)
2. Birmingham- Wigan 3-2, 1 (1x)
3. Manchester U- Middlesbor. 4-1, 1 (1)

4. Portsmouth- West Ham 0-0, x (1)
5. Reading- Newcastle 2-1, 1 (x2)
6. Sunderland- Fulham 1-1, x (1)

7. Bristol C- Stoke 1-0, 1 (1x)
8. Burnley- Southampton 2-3, 2 (1 2)
9. Leicester- Barnsley 2-0, 1 (x)

10. Bolton- Aston Villa 1-1 , x (2)
11. Derby- Everton 0-2, 2 (2)
12. Liverpool- Arsenal 1-1, x (x2)
13. Tottenham- Blackburn 1-2, 2 (2)

UTDELNING:
13 rätt: 28 033:-
12 rätt: 664:-
11 rätt: 62:-
10 rätt: 20:-

Inga kommentarer: