lördag, oktober 14, 2006

Det blir bättre och bättre dag för dag

Vaknat efter en natt som präglades av god sömn med inslag av drömmar men de är väl naturligt efter en traumatisk händelse som en trafikolycka. Dock känns de att de går åt rätt håll. Ont gör de fortfarande men inte lika mycket som igår, fast kroppen känns stelt och de är ett problem till. Eftersom den värsta smärtan sitter på sidan vid revbenen så gör de ont när jag skrattar och eftersom jag skrattar ofta och gärna så gör de ofta ont, men de får man stå ut med :-)

I dag tar jag en tillfällig paus från teaterepningen, vi har även ett styrelsemöte i eftermiddag med anledning av förhandlingarna med socialdemokraterna som är inne på sitt slutskede men jag hoppar över de i dag och har telefonkontakt med övriga i styrelsen istället. Behöver en dag till för att komma tillbaka så i morgon ska jag repa igen… försöka i alla fall. Däremot har jag sagt till mitt jobb att i morgon kan jag inte jobba och det för jag visste inte hur jag skulle må på söndagskvällen och eftersom de är svårt att jaga ersättare på helger. Hoppas de hittar någon som kan jobba istället för mig i morgon. Däremot på måndagskväll är de öppet för jobb och jag hoppas själv vara tillbaka då. Vill komma igång så fort som möjligt med normala livet igen. Det blir en jobbig tid framöver när alla försäkrings kontakter ska göras och papper fyllas i. Sen försöka hitta en ny bil, blir tandläkarbesök på måndag för att fixa till tanden som blev skadad i olyckan och annat praktiskt. Men de kommer lösa sig efter hand. Det viktigaste är det gick så bra som de gick med oss båda som var inblandade i olyckan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att det blir bättre:-)

Anonym sa...

tack och lov att du mår bra, vi behöver dig, var rädd om dig och krya på dig, kanske ses vi på torsdag??? Jättekramar från kamraten Gun

Nicke Grozdanovski sa...

Hej, mina vänner .. jo då, de är bättre nu.. varit och fixat min skadade tand i dag o rensat ut min bil.. de var känslomässigt jobbigt men de är över nu.

Kramar om er..