onsdag, april 13, 2011

Skral poängutdelning efter första omgången

Man kan inte med den bästa viljan påstå att någon av oss fem tippare fick någon smakstart av årets Supertips. Faktum är att jag vann omgången med endast inprickade fyra poäng. Jag fick in en av omgången två trepoängare för både jag och Jörgen Anehäll tippade 0-1 i matchen Qviding- Degerfors. Resten var ett ända mörker för oss alla. Hela fem matcher av åtta blev helt poänglösa för oss, Brommapojkarna- Jönköping, Öster-Sundsvall, Ljungskile- Falkenberg, Landskrona- Värnamo och Assyriska- Hammarby.  Min enpoängare fick jag i matchen mellan Västerås- Åtvidaberg.

På andra plats kom Jörgen Anehäll som inte fick fler lyckoträffar utan tre poäng blev hans resultat.

Tredje platsen delade Daniel Grozdanovski och Mats Arbring på med en poäng. Daniel fick den i matchen mellan Brage- Ängelholm och Mats tog poäng i matchen mellan Västerås- Åtvidaberg. Michael Narkell blev helt utan poäng.


Här kommer ställningen efter en omgång. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.


Nicke G                  1   1     1    4p
--------------------------------------
Jörgen Anehäll     1   1     0    3p
Daniel G.               1   0     1    1p
Mats A                   1   0     1    1p
Michael N              1   0     0     0p

Inga kommentarer: