söndag, april 03, 2011

En glädjande ökning under mars

Mars månad blev en ökning av antalet besökare på min blogg då 2652 unika besökare hittade hit och det är 505 fler besökare än februari månads resultat. Men då ska man givetvis ha i åtanke att februari hade tre dagar mindre än mars. Med unika besökare menas att endast en dators IP räknas endast en gång/dygn som senare sparas i statistiken som jag kan följa. Men jämför man med mars 2010 så är det en kraftig ökning då jag endast hade 2346 besökare då. Jag har som bekant alltid som målsättning att hamna runt 3000 strecket och 2652 är en bit på väg även om det är några hundra som fattas. Men trots det är jag nöjd med siffran för även om man ska sikta högt mot stjärnorna så finns det tillfällen där man kan bli nöjd även om man inte når ända fram. Jag tycker att mars är en sådan månad då pilarna pekar snett uppåt och vi får se hur april utvecklar sig. Bästa dagarna under mars var 8 mars och 21 mars med 120 besökare och sämsta dagen 4 mars med 68 besökare. Dagsgenomsnittet är 86 besökare en ökning med nio och månadsgenomsnittet är 2232 en ökning med 35 sen förra månaden.

Tittar man på Politiometern inflytandelista så ligger bloggen på 366 plats bland samtliga partibloggar och det 44 placeringar sämre än januari. När det gäller Vänsterpartibloggar så ligger bloggen på 22 plats av 150 (V)-bloggar och det är fyra placeringar sämre.

Till mina toppnoteringar är det en bit upp. Förra årets september med sina 4859 besökare är för mig ett fantastisk rekord med tanke på att det är den enda gången jag har varit över 4000. Då var det närmare till 5000 än 3000. Jämför man med den näst bästa månaden så är det hela 946 personer som skiljer dessa två rekordmånader.

Bloggens utformning är jag väldigt nöjd med. Dess blandning av politik, sport, lokalhistoria, fotografier, kultur och andra saker som sätter en guldkorn på både vardagen och högtiden tilltalar mig och jag hoppas även dig som läsare. Meningen med bloggen är att tillfredställa mina skrivande och publicerande lustar men det är även vetskapen att besökare kommer in hit och läser det jag skriver eller tittar på mina bilder. Så kommer det att fortsätta även kommande månader. Jag vill slutligen som brukligt tacka alla som besöker min blogg och önska alla välkomna åter.

De tre bästa månaderna:

September 10: 4859
December 09: 3913
Augusti 10: 3339

De sex senaste månaderna:

Oktober: 2481
November: 2467
December: 2199
Januari 2265
Februari: 2147
Mars: 2652

Inga kommentarer: