lördag, september 23, 2006

Teater

Så har karriären i teatervärlden startad för min del. I dag träffades vi som ska spela och de andra inblandade i denna pjäs för första gången. Jag var dock inte med hela tiden pga jag jobbade i natt. De andra började klockan 10 och jag var där strax efter jag vaknat och duschat och gett mig iväg och då hade klockan hunnit bli strax efter1300. Vi läste genom manuset och min roll blev en hel musikkår som verkade i Åfors förr i tiden. Jag ska ha en trumma på magen som en symbol för musikåren och visa musikkårens betydelse för en bruksort som Åfors. Åfors ligger i norra delen av Emmaboda kommun och teatern ska handla om Åfors historia sett ur glasbrukets betydelse för invånarna från dåtid till nutid. Det är en kort men intensiv roll föreställningen och de passar mig utmärkt eftersom de kommer bli en intensiv tid fram till premiären den 11 november. Jag kan inte vara med i alla tillfällen som vi ska träffas, eftersom vi ska ha dagliga träffar i fortsättningen. Man har ju andra åtagande att sköta men de ska bli jättekul att pröva på teaterlivet och de kommer att bli en stor erfarenhet i mitt liv och någonting man kommer att minnas tillbaka med glädje i framtiden. Nästa träff är i morgon. Nu kör vi :-)

Inga kommentarer: