tisdag, augusti 29, 2006

Man Skäms

För första gången i min bloggs historia kommer ingen matchrapport av gårdagens match mellan Hammarby- Djurgården. Det finns så mycket att säga men man saknar ord. Jag har aldrig i mitt liv skämts för att vara Bajare utan med stolthet i ryggen stått upprätt när de blåst snåla vindar bakom min rygg. Bajen är kärlek och kultur som man stöttar i med och motgång. Men nu skäms jag. Det finns inget försvar till dessa som kallar sig Bajen Fans beteende under gårdagens derbymatch. Det enda de har åstadkommit är att de förstör för Hammarby. Nu lär Hammarby få ett kännbart straff. Klubbens som de säger sig älska straffas oerhört. Hammarby och BajenFans har dragits i smutsen och de kan vi aldrig acceptera att ett gäng ligister får förstöra för oss alla. Vi måste agera nu. Alla Bajare får stå ansvar för denna lilla idiotklick och de är inte heller rätt. Därför måste vi alla bajare som älskar vårt lag ta avstånd från det som hände igår och de vet jag att man gör.

Inga kommentarer: