söndag, april 21, 2013

Sköna söndag

Vi fick uppleva en fantastisk vacker vårsöndag i dag. Det blev skildrat i dessa vackra bilder.

Jag är ingen botaniker så jag vet inte vad dessa vackra blommor heter. Men det kanske någon av er vet :)
Sjön Törn i Törsbo













Sjön Törn i Törsbo... Någon som vill följa med i doppet? :)





Sjön Törn vid Ekeboryd




Att rulla sig i löv är höjden av lycka för en pudel som Tornado








Söndagsutflykt till ön mitt emot Ekeboryd





Alla utflykter tar tyvärr slut så även denna.

Blåsippa vid Ekeboryd

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Är inte helt säker, men den första skulle kunna vara en luktviol. De är ju ute ganska tidigt på våren.

Här i Stockholmstrakten har jag sett sädesärlor och hört tranor, så nu är det äntligen full fart i naturen!

Nicke Grozdanovski sa...

Du har rätt. Det ser ut som en luktviol, vacker blomma tycker jag. Skönt med vår, den bästa tiden på året :)