torsdag, juli 09, 2009

Charlie Dziobek vill vara med och föra upp JIF till 5;an igen

Det har gått precis en vecka sedan Johansfors spelade sin sista match innan sommaruppehållet då man betvingade Lenhovda i en minnesvärd match på hemmaplan med 2-1. Det innebar den tredje raka segern och självförtroendet är på väg upp för Johansfors. Jag ställde några frågor till försvararen Charlie Dziobek om hur han ser på tillvaron som Johansforsspelare under denna säsong.
















Charlie Dziobek. fotograf Patrik Adolfsson, webbmaster på den officiella hemsidan www.johansforsif.se

1. Hej Charlie, Först ett stort grattis till dig och laget för de tre senaste segermatcherna och då framför allt senaste matchen mot Lenhovda. Det känns som vi är på rätt väg. Hur upplever du det?
Tackar så mycket Nicke. Ja det känns verkligen som vi börjar komma upp på vägen igen efter att ha sladdat i lösgruset i en del matcher. Vi har blandat och gett i många matcher och inte kommit in i det spel vi vet att vi kan spela. Mot Kosta fick vi ett peptalk av Axel och går ut i 2:a halvlek och höjer ossbetydligt. Tycker vi tar med oss den halvlek mot Lenhovda där vi lovar varandra attspela det spel vi kan och har pratat om.

2- Det blev en jämn och spännande match mot Lenhovda och vi på åskådarplats satt på helspänn hela matchen. Hur var stämningen på plan?
Jag tycker att stämningen var underbar, mycket kamp från två lag som verkligen ville vinna. Lagkamrater som höjde rösterna för att få igång lagen.Själv skällde jag ut Lenhovdas Nr:15 för att han föll så enkelt hela tiden.Precis så det ska vara i en match.

3. Det blev tillslut en skön trea mot Lenhovda. Vad tycker du avgjorde matchen till vår fördel?
Det var att vi gick ut och gjorde det jobb vi har pratat om innan och fast det stod 1-1 så visste vi att våra chanser skulle komma. Vi orkade och vågade spela i solens och värmens 90 min.

4. Hur ser din tidiga karriär ut innan du hamnade i Johansfors?
Den började i Hillerstorps Goif, hade ett långt uppehåll där lite korpen matcher var det enda. Tog tag i fotbollen igen -01 då vi på Nybro Räddningstjänst startade upp NFF. Träffade Dennis Randewall på en buss till Göteborg, där blev det en del fotbollsprat och en inbjudan att börja spela för JIF

5. Hur många säsonger har du gjort i klubben?
5 Säsonger

6. Hur ser du på säsongen hittils. Då tänker jag både på lagets och din egen insats. Vad är bra och vad som funkat mindre bra?
Säsongen kan inte vara godkänd som jag ser det, målsättningen var att va ett topplag. Vi har blandat mycket i matcherna, ibland kommer vi upp i den nivå vi kan spela påför att vid nästa frisparks avblåsning så låser det sig för oss. Stämningen har hela tiden varit bra på träningarna och innan match fast det har gått knackigt. För egen del så tycker jag att denna säsong har funkat helt okej, dock så har man blandat i en del matcher. Men man har fått förtroende att spela mycket och då blir man tryggare på planen.

7. Vad anser du om våra chanser att komma ikapp och gå förbi Vissefjärda?
Ska man vara ärlig så ser det tufft ut, men det är många matcher kvar och tar vi tre poäng mot Vissefjärda när serien drar igång igen, så tror jag det kan sätta sig i huvudet på dom .Det sista en JIF spelare gör är att ge upp.

8.Vad är det de största du upplevt som fotbollspelare?
Det är när vi gått upp i 5:an

9. Hur ser dina tankar ut inför framtiden?
Ska spela tills jag är 46år, nja jag tar ett år i taget och utvärderar efter varje säsong, hur kroppen känns, om man har tiden att lägga på resor till träning och matcher. Ska man göra något ska man göra det helhjärtat.Vill gärna vara med och föra upp JIF i 5:an igen.

10. Finns det något du vill tillägga som inte vart upp i intervjun?
Ja jag skulle vilja tacka alla i JIF förening, för allt det jobb som läggs ner. Och då vill jag speciellt framhäva Dennis Randewall och Peter Andersson som i mina ögon är JIF. De spelar, klipper gräset, ritsar planen, sitter i styrelsen, sköter om klubbstugan. Värvar personal/spelare till klubben, fixar med friluftsdag för oss spelare, fixar jubileumsfesten. Fixar med tider för träning och fixar innan matcherna plus mycket mera, allt för att klubbenoch vi spelare ska må så bra som möjligt. Det är såna människor som ska lyftas fram. Dennis värvade mig till JIF för 5 år sedan och jag har inte ångrat mig.

Tack Charlie för att du tog dig tid att besvara mina frågor och jag önskar dig och hela laget en trevig sommarvila. :-)
Tack så mycket och trevlig sommar till dig och dina läsare.

Inga kommentarer: