onsdag, augusti 01, 2007

Vänsterpartiet och Ung vänster på Pride festivalen

I dag invigs Pridefestivalen i Stockholm och Ung Vänster och Vänsterpartiet kommer givetvis att finnas på plats med ett stort tält i Pridepark och en egen sektion i paraden.

Under dagarna kommer bl.a följande hända under festivalen.

Onsdag 1 augusti:

Pridepark öppnar portarna! Träffa Marianne Eriksson, f d EU-parlamentariker och Birgitta Sevefjord som är oppostionslandstingsråd i Stockholm kl 17.00 i vårt tält.

Fredag 3 augusti.:

Vänsterpartiets partiledare Lars Ohly gästar vårt tält i Pridepark kl 17.00. Kom och ställ frågor och mingla!

Lördag 4 augusti:

Prideparaden avgår från Humleträdgården klockan 14.00. Ung Vänster och Vänsterpartiet deltar med egen stor röd musikbil. Samling sker vid den kl 13.30. Håll utkik efter röda fanor. Du kommer få ett minne för livet.

Lördag 4 augusti kl 17.00:

så gästar våra öppna riksdagsledamöter Hans Linde, Josefin Brink och Marianne Berg vårt tält klockan 17.00. Kom och ställ frågor om vänsterpartiets politik!

1 kommentar:

Hannushka sa...

jävligt skönt att ung vänster var med på pride. men jag vill se lite bilder, vet du vart jag kan hitta bilder på vänstern i pride tåget, jag var nämligen inte med på pridefestivalen.
ps. jag kmr från helsingborg, men hela min famlij är bajare...