fredag, augusti 10, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Ett säkert hösttecken inträffar denna helg då Engelska premier league och Championship league har sina premiärer. Därmed är de Engelska matcherna tillbaka på tipskupongen där alla matcher utom en är hämtade från England.

Men vi börjar med match 1 som är den allsvenska mötet mellan Kalmar FF- IFK Göteborg. Matchen är väldigt oviss och bör garderas, men Göteborg som är det formstarkaste laget av de två får mitt utgångstips men det blir ett x som gardering.

Premiär alltså i England och rätt så svårtippad så här i början. Men några lag kan man hitta som favoriter. Liverpool som borta möter Aston Villa är ett sådant lag. Utgångtecknet är ett 2 men jag tror att Aston Villa kan överraska och därför blir det en 1 som gardering. Däremot så bör Portsmouth vinna borta över nykomlingarna Derby, Middlesbrough får mitt tips hemma mot Blackburn och Everton bör hemmaslå Wigan.

I andra ligan Championship league är det svårare att hålla koll på lagen och jag ska vara ärlig att säga att jag inte är så insatt i denna liga än. Man får därmed gå på känslan och be om lite tur för att pricka in de rätta tecknen. Men i match 11 så bör Sheffield W slå Ipswich på bortaplan och så bör Southampton hemmabesegra Crystal P.

En av de hetaste matcherna är match 7 där West Ham möter Manchester C på hemmaplan. Två lag som har satsat inför säsongen och har en del förväntningar på sig. Jag tror att matchen slutat oavgjort och därmed ett X som jag dessutom inte garderar.

Match 1 är från allsvenskan, match 2-7 är från premier league och match 8-13 från Championship league. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halv garderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Kalmar FF- IFK Göteborg x 2
2. Aston Villa- Liverpool 2 1
3. Bolton- Newcastle 1

4. Derby- Portsmouth 2
5. Everton- Wigan 1
6. Middlesbrough- Blackburn 1

7. West Ham- Manchester C x
8. Barnsley- Coventry 2
9. Burnely- W.Bromwich 2 x

10.Cardiff- Stoke 1 x
11. Ipswich- Sheffield W. 2

12. Preston- Norwich 1 x
13. Southampton- Crystal P. 1

Good Lycka !!!

Inga kommentarer: