fredag, augusti 24, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Ny helg är på gång och nya möjligheter i tipsens förlovande värld. Nio rätt blev det förre helgen och nu är det meningen att pricka in ett bättre resultat. Hur ska man få bättre resultat än nio kan man fråga sig?

Jo så här har jag tänkt att de ska gå till. Kupongen inleds med några allsvenska matcher där samtliga ser knepiga ut men ska jag vara ärlig så ser hela kupongen knepig och inte så värst klart ut.

Men några säkra kan jag nog plocka ut. Match 6 mellan Aston Villa- Fulham får hemmalaget framstå som klara favoriter, Chelsea bör slå Portsmouth hemma, i match 8 likaså Everton bör vinna över Blackburn i match 10 och slutligen i match 13 så får West Ham mitt tips hemma mot Wigan.

Ska man plocka ut några knepiga matcher så börjar vi i Sverige och allsvenskan där de två första matcherna ser knepiga ut. Visserligen är Elfsborg och AIK favoriter i sina respektive matcher men de möter var sitt skånskt lag som kan knipa en poäng eller flera. Elfsborg möter Helsingborg och jag tror att HIF kan ta en pinne, alltså garderas 1 med x. Malmö tror jag kan överaska i Stockholm och jag ger MFF min gardering alltså 1 2 i match 2.

I Premier League så är det några matcher som också ser halvknepiga ut . Jag tror att Manchester City klarar oavgjort borta mot Arsenal. Jag garderar inte den matchen. I match 7 tror jag att Reading bortaslår Bolton som inte har börjat speciellt bra i årets serie. Match 9 är nykomlingmötet mellan Derby- Birmingham, en svårtippad historia men jag tror att Derby vinner men det blir en x som gardering. Match 11 tror jag att Manchester U första seger kommer då man hemma möter Tottenham även om det inte blir lätt. Det nordliga derbyt mellan Middlesbrough- Newcastle brukar bli heta historier. En match som kan gå hur som helst men jag tror ändå på bortalaget, så då får mitt tips, men den står inte ensam utan jag sätter dit ett x med.

Match 1-4 är allsvenska matcher, match 5-13 är från Premier League. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halv garderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Elfsborg- Helsingborg 1 x
2. AIK- Malmö FF 1 2
3. Brommapojk. Hammarby 2


4. Trelleborg- Örebro 1 2
5. Arsenal- Manchester C x
6. Aston Villa- Fulham 1


7. Bolton- Reading 2
8. Chelsea- Portsmouth 1
9. Derby- Birmingham 1 x

10.Everton- Blackburn 1
11.Manchester U- Tottenham 1
12.Middlesborugh- Newcastle 2 x
13.West Ham- Wigan 1


Good Lycka!

3 kommentarer:

Mats sa...

Jag vann 10 rätt, 14 kr och inte nog med det 19 kr på lotto.
Undrar hur jag ska investera min förmögenhet?

Nicke Grozdanovski sa...

*ler* en rik man.. du kanske skulle bli moderat nu?

Mats sa...

Inga förolämpningar nu. *L*