måndag, november 02, 2009

Grattis Mattias Karlsson till segern i tipsmästerskapet

Mattias Karlsson höll som väntad undan i sista tipsomgången och vann hela mästerskapet I en mycket märklig slutomgång så fick han ytterligare en poäng och eftersom hans närmaste konkurrent Daniel Grozdanovski inte fick en enda poäng så vann Mattias tillslut med fem poängs marginal . Mattias allra sista poäng tog han i matchen mellan Elfsborg-Helsingborg och en pinne gav Mattias seriesegern med sammanlagt 140p. Ett stort grattis till Mattias.

Daniel hade ju chansen att komma ifatt när Mattias inte fick ihop mer än en poäng i denna omgång. Inför den sista omgången låg han fyra poäng efter Mattias och en normal omgång hade han tagit in det försprånget i denna runda. Men det slutade med att Daniel inte fick in enda pinne och på de två sista matcherna har han bara skrapat i hop en poäng sammanlagt. Daniel slutar tvåa i tabellen med 125 poäng. Dock vill jag ändå Gratulera honom till andra platsen

Trea blir Mats Arbring som inte bara är fredagsmästare i TV-programmet "Vem vet mest" (Han blev det i fredagens program) utan även en bra tippare. Han låg under nästa hela säsongen sist och ganska många poäng bakom men har sakta men säkert knaprat in poäng efter poäng och så på slutet blev han alltså trea. En poäng efter Daniel på andra platsen och slutligen bara sex poäng efter slutsegraren Mattias. Fyra poäng fick han ihop i denna omgång och det var fyra enpoängare han fick in. Det var i matcherna Elfsborg- Helsingborg och som enda tippare fick han in poäng i följande tre matcher Hammarby- Häcken, Halmstad- GAIS och Gefle- Örgryte. Fyra poäng ger Mats en slutsumma på 134 poäng. Ett stort grattis till Mats dels till ett bra tipsmästerskap och framgången i "Vem vet mest."

Andreas Gustavsson som länge ledde överlägset slutade efter sommaren helt att engagera sig i tipset av någon konstig anledning. Jag undrar hur mycket han hade vunnit med om han fortsatt lämna in tips alla 30 omgångar. Jag tror inte någon av oss andra hade kommit i fatt honom. Men hans oengagemang gör att han slutar på fjärde plats med 131 poäng.

Någon måste bli sist i en tabell och jag fick den förmånen i detta mästerskap. En bedrövlig avslutning gav mig endast en pinne i denna omgång och eftersom jag fick noll i förra så fick jag likt min broder bara en poäng på de senaste två omgångarna. Den pinne jag hämtade hem i denna omgång var i matchen Elfsborg- Helsingborg. 130 poäng fick jag i sluttabellen och det är faktiskt endast 10 poäng bakom Mattias, så det var jämt i tabellen.

Fyra av de åtta matcherna i slutomgången gav oss inga poäng och det var i matcherna Malmö- Brommapojkarna 1-1, Örebro- Trelleborg 1-1, Djurgården- Kalmar FF 2-0 och Göteborg- AIK.

Jag vill slutligen tacka Mattias Karlsson, Daniel Grozdanovski, Mats Arbring och Andreas Gustavsson för denna säsong och vi kommer återkomma till våren igen i Supertipset där vi tyvärr får stifta närmare bekantskap med lagen i superettan.

Här kommer tabellerna som gäller först omgång 30 och sedan sammanlagt. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng.

Mats Arbring 30, 0,4, 4p
Nicke Grozdanovski 30,0,1, 1p
Mattias Karlsson 30, 0,1, 1p
Daniel Grozdanovski 30, 0.0, 0p
Andreas Gustavsson 30, 0,0, 0p

SLUTTABELL!

Mattias Karlsson 30, 19,83, 140p
----------------------------------
Daniel Grozdanovski 30, 18,81 135
Mats Arbring 30, 21, 71, 134p
Andreas Gustavsson 30, 22,65, 131p
Nicke Grozdanovski 30, 21, 67 130p

Inga kommentarer: