söndag, mars 11, 2012

Nyvald Distriktstyrelse ledamot

I går genomfördes Vänsterpartiet i Kalmar läns årskonferens i vackra Staby gårdshotell i Högsby  och jag åkte dit som ombud från Emmaboda lokalorganisation och åkte hem som nyvald i DS. Det var inte riktigt väntat för bara dagen innan såg jag att jag blivit nominerad men inte tillfråg Dessutom var jag inte med i valberedningens förslag men efter något avhopp så stod en plats vakant och efter en sluten omröstning så visade sig att jag blivit vald av årskonferensen. Men det är helt i sin ordning för jag tackade ja så fort jag fick se att jag var nominerad på fredagkvällen.

Det känns hedrande och jag tackar för förtroendet och kommer förvalta det förtroendet på bästa sätt. Vi i Emmaboda har inte haft representation i DS under några år och jag tror det är viktigt att vi kan påverka DS samtidigt som vi får information om vad som händer och är på gång i distriktet. Årskonferensen antog en tydlig och framåtriktad verksamhetsplan där vi särskilt betonar vårt feministiska arbete, behovet av rekrytering och arbete med vår interna och externa kommunikation. Vi sätter fokus mot valet 2014.

Jag ser fram emot intressant tid i DS där vi på ett positivt sätt arbetar för partiets bästa och att stärka partiet både internt och externt.

Inga kommentarer: