tisdag, augusti 15, 2017

Hanna Gedin blir biträdande partisekreterare i Vänsterpartiet

Vänsterpartiet stärker partiledningen inför arbetet med det kommande valet genom att göra Hanna Gedin till biträdande partisekreterare vid Aron Etzlers sida. Hanna Gedin har varit politisk sekreterare i Malmö, vikarierande kommunalråd, är ledamot i Malmös kommunfullmäktige och Vänsterpartiets partistyrelse.
– Det känns väldigt roligt att få vara med och leda partiet. Jag hoppas kunna bidra med erfarenheter från Malmövänstern som gjorde en mycket framgångsrik valrörelse 2014, säger Hanna Gedin.

Hanna Gedin har varit politiskt aktiv i Vänsterpartiet sedan slutet av 90-talet och är jurist. Hon är 39 år, bosatt i Malmö och för närvarande tjänstledig från arbete på Hyresgästföreningen. Hon har bred erfarenhet från lokalpolitik och arbete i EU-parlamentet.


– Jag vet att det sjuder av lust att förändra i både Malmö och resten av Sverige. Det är så många som vill se ett rättvisare, jämlikare Sverige med bra bostäder och trygga jobb och det är Vänsterpartiet som står för den politiken.
– Nu får jag vara med och planera och driva igång valrörelsen från start. Det är en utmaning jag mer än gärna tar mig an, säger Hanna Gedin

Inga kommentarer: