torsdag, juli 21, 2011

Poängsnål omgång i Supertipset

Jörgen Anehäll behåller den klara ledningen i sammandraget även efter denna omgång även om både Mats och jag knaprar in lite på hans klara ledning. Men än så länge behöver inte Jörgen känna sig otrygg eftersom det är 10 poäng ner till jagande Mats. Både Mats och jag delade på segern i omgången. Men någon stor poängskörd blev det inte för någon av oss eftersom vi fick bara två poäng. Jörgen fick endast en till sin poängsamling.

Mina poäng kom i matcherna Jönköping- Brage och Brommapojkarna- Åtvidaberg. Det blev ingen trea i denna omgång heller för min del och den sviten fortsätter och är uppe nu i 12 raka omgångar utan en inprickad trea. Jag har nu med mina två poäng fått in sammanlagt 48 poäng.

Mats Arbrings två poäng kom i matcherna Degerfors- Sundsvall och Brommapojkarna- Åtvidaberg. Mats har nu 51 poäng och ligger tvåa.

Jörgen fick endast en poäng och den kom i matchen Ljungskile- Ängelholm. Han har nu 61 poäng och har förnärvarande en klar ledning.

Här kommer ställningen efter aktuell omgång och sedan den totala ställningen. Första kolumnen är antal omgångar, andra kolumnen är antal trepoängare , tredje kolumnen är antal enpoängare och så slutligen antal poäng

Nicke Grozdanovski      16,  0, 2, 2p
Mats Arbring                 16,  0, 2, 2p
Jörgen Anehäll              16,  0, 1, 1p

Jörgen A.                     16,  10, 31, 61p
Mats A.                        16,    6, 33, 51p
Nicke G.                      16,     4, 36, 48p

Inga kommentarer: