fredag, juli 22, 2011

Dåden i Norge chockar

Jag befinner mig i Stockholm och haft en underbar dag med en härlig båttur runt vår vackra huvudstad. Jag är och hälsar på min vän Karin och vi kom in till hennes lägen strax efter 21.30 och då fick vi reda på vad som hänt i Norge. Bilder skulle upp på bloggen nu i kväll men händelserna i Norge lägger naturligtvis en sorgens skugga över dagen och det känns inte angeläget eller meningsfullt att lägga upp bilder just i kväll.

Minst 17 människor har mist sina liv och många är skadade i två olika terrordåd riktade mot norska staten genom ett bombdåd mitt i Oslo och skjutning mot politiskt aktiva ungdomar på en ö utanför Oslo. Man är i chocktillstånd och det är svårt att skriva men man tänker på de mördade människorna , deras anhöriga och hela det norska folket. 

Inga kommentarer: