lördag, juli 16, 2011

Loppmarknad i Åfors

I dag var det dags för vår andra loppmarknad arrangemang i Åfors Folkets hus. Den blev liksom den första i Maj ett lyckat evenemang då vi hade fem försäljare och över 150 besökande under de 4 timmarna som vi höll öppet. Redan när jag kom strax innan öppning vid 10 tiden så hängde loppissugna personer på låset och redan då var det ca 25 som hade kommit. Jag själv sålde inget men jag hade tillsammans med Janet Franzen hand om fikat under dagen.

Både initiativtagarna till loppmarknaden Gulsum Koruk och Carla Magnusson var nöjda med dagen. De hade arbetet dagen innan med att sätta upp skyltar runt på vägarna i Åfors om att de skulle vara loppis idag. Även dagarna innan har Marknadsföreningen bestått i bl.a. affischuppsättning och den så kallade mun mot mun metoden. Båda två hade var sitt bord och fick sålde en hel del av sina saker. Bl.a. köpte jag sex vackra ettiket Ölglas av Gulsum som jag nu har ställt i en av mina kökshyllor.

När det gäller fikat så hade vi kaffe, te eller läsk till försäljning för 10 kr. Ville man ha en bulle eller Cheesecake med en småkaka till så kostade det 20kr. Allt var bakat av Gulsum, Kabla och Janet och uppskattades av dem som handlade.

Jag är en ingen loppismänniska egentligen även om jag gillar äldre saker men det är kul att träffa på olika människor som man kan språka med. Att gå på loppmarknad är populärt och därför ett bra ställe om man vill träffa intressanta människor. Åfors Folkets hus loppis är inget undantag så många härliga historier, både sanningsenliga och mindre sådana, berättades i dag och de allra flesta trivdes hos oss.

Inga kommentarer: