tisdag, september 28, 2010

Höstrusk

Hösten har verkligen gjort sitt intrång i Emmaboda och efter väldigt fin början på helgen med sol och varma temperaturer blev det ruskväder från söndagen och fram tills idag. Det har blåst och regnat en hel del och nu känns det att hösten har kommit. Men det finns skönhet att hitta även vid ruskväder och det var det min uppgift var när jag igår gav mig ut för att dokumentera.










Vårt valbord som vi i vänstern köpte i somras har vi använt flitigt under valrörelsen och jag har använt när den stått uppställt utanför mitt mellan Café Vänster aktiviteterna men nu är det snart dags att plocka undan dem för denna säsong.













Denna vackra träd finns på Södra vägen i Emmaboda











Hästar lider inte av lite blåst, det är nog värre om det ösregnar. Denna häst betar strax utanför Emmaboda. i en liten by som heter Stekaremåla.















Sjöns Törns strand vid Törsbo













Törn i Höstskrud. Man ser hur vattnet krusar sig i blåsten.












Det här lilla vackra äppelträdet påminner om att Julen närmar sig. Julen är bara tre månader borta.





















En mäktig lönn i full höstskrud i Lindås.












Den här gräsands hannen hade vaggats sig själv till sömn på ER-sjöns guppande vågor. En harmonisk och vacker bild

5 kommentarer:

Mats sa...

Den lönnen känner jag igen. Min utsikt från datorrummet.

Nicke Grozdanovski sa...

Den är väldigt vacker :)

Unknown sa...

Hej Nicke, det er nogle smukke, vakra, billeder du har taget på din Blogg. Venlig hilsen Jesper Hancke, Danmark

Unknown sa...

Hvor er det nogle flotte billeder du har taget Venlig hilsen Jesper, Danmark

Nicke Grozdanovski sa...

Tack Jesper :)