tisdag, januari 26, 2010

Ljusmanifestationen på Centrumtorget

Dagens ljusmanifestation som arrangerades av Resurs =Respekt för sjuka och utsattas rätt i samhället och Aktionsgruppen för de sjukförsäkrades rätt. Ett 20-tal hade slutit upp på Centrumtorget med gravljus som tändes. Fler hade nog slutit upp om man hade valt en annan tid än klockan 14, vilket jag personligen tycker var för tidigt eftersom många jobbar då. Kl. 17 hade varit bättre.

Det blev en värdig och stillsam manifestation som manade till eftertanke om dessa människor som råkat illa ut av olika anledningar och som nu jagas av den sittande högerregeringen. Det var några stycken som pratade om att bilda en lokalförening av Resurs. Jag tycker det är bra att människor engagerar sig i olika föreningar. Det är där man är som starkast. Skulle man gå en och en så kom man inte långt men sluter man sig samman blir man en kraft att räkna med. Jag och vänsterpartiet i Emmaboda kommun önskar dessa människor lycka till i sin verksamhet.








Närvarande från vänsterpartiet i Emmaboda kommun var jag själv, tittande mot Kamren Mikael Nilsson, Hugo Grönlund mitt på bilden och Gun Mälberg som syns bakom Hugo. Mariann Karlsson från vänsterpartiet i Nybro var också med. Andra politiker som var närvarande men inte syns på bilden var Inger- Bark Lagergren (mp) och Luigi Ixcot Rojas (s).



Inga kommentarer: