måndag, maj 15, 2006

Mina tio hjärtefrågor

Under senvåren och försommaren kommer jag att skriva om mina tio hjärtefrågor i tio olika artiklar på min blogg. Inspirationen kommer från mitt partis ”10 punkter för ett rättvisare Sverige” som lanserar sina värderingar punkt för punkt inför valet. Jag tycker de är ett bra sätt att nå ut till väljarna. Man koncentrerar sig på en viss fråga och har kampanjer runt den frågan. Jag tänker göra på ett liknande sätt. Det är viktigt att poängtera att de är ingen rangordning på mina artiklar, dvs. alla mina värderingar är viktiga för mig. Men man måste ju på något sätt strukturera upp ett sånt här projekt. Något ämne måste vara först och något måste hamna sist. Men däremot kommer de i tur och ordning jag tänkt skriva om de:

1. Offentliga sektorns försvarstal
2. Äldreomsorg
3. Barnomsorg
4. Internationalism och EU
5. Energifrågan
6. Skolan
7. Arbetsmarknaden
8. Vården
9. Antirasism
10.Jämställdhet


Den första artikeln kommer i morgon. Välkomna att läsa och kommentera.

Inga kommentarer: