fredag, maj 30, 2008

Veckans stryktipsrad

5 miljoner, 5 miljoner kronor. Så mycket var 13 rätt värt förra helgen och en ensam vinnare blev antingen lycklig eller olycklig av det. Även övriga utdelningar gav bra betalt. Att t. ex få 350 kronor för 10 rätt är väldigt bra. Tyvärr är inte jag som är den ensam vinnaren utan jag fick mig lite sex i helgen...alltså sex rätt på tipset menar jag. Det är samma resultat som jag hade helgen innan så jag börjar ana en liten trend här. Det vill sig inte för mig. Det som ser så bra ut innan man lämnar in tipskupongen raseras på ett ögonblick när matcherna har spelat färdigt.

Av mina fem halvgarderingar fick jag in hela fyra stycken och det är jag nöjd med. Den jag missade var match 9 som var Malmö derbyt i söderettan mellan Malmö ABI- IFK Malmö. Jag hade tippat x 2 men Malmö ABI vann med 3-1 därmed blev det en 1.

Däremot gick det inte alls för mig när det gällde mina åtta enkeltecken. Endast två av de prickade jag in och det håller inte alls. Men eftersom det var en svår tipsomgång så kan man leva med det. Det är fler än jag som inte fick till det och det är lite tröst kanske att man är i gott sällskap. Nu är bara att lägga detta till handlingarna och se fram emot kommande helgs tipskupong. Här kommer den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Assyriska- Limhamn/Bunkeflo 2-2, x (1)
2. Falkenberg- Åtvidaberg FF 3-3, x (x 2)
3. Mjällby- Degerfors 1-2, 2 (1)

4. Qviding- Sirius 2-0, 1 (2)
5. Brage- Ersboda 1-3, 2 (1)
6. Syrianska- Forward 1-0, 1 (1)

7. Trollhättan- Öster 0-0, x (x2)
8. Lindome- Husqvarna 2-0, 1 (1)
9. Malmö ABI- IFK Malmö 3-1, 1 (x2)

10. Motala- Skärhamn 2-2, x (1)
11. Torslanda- Carlstad 1-1, x (x1)
12. Umeå- Falun 2-3, 2 (1)
13. Vasalund- Boden 4-1, 1 (2 1)

Utdelning:
13 rätt: 5 000 000:-
12 rätt: 28 149:-
11 rätt: 1 535:-
10 rätt: 350:-

Inga kommentarer: