onsdag, maj 21, 2008

Småländsk idyll

I dag hade jag ett stort behov av att fara runt i den vackra Majnaturen och ta lite vackra bilder. Resultatet ser du nedan.












Välskötta trädgårdar är något som jag verkligen uppskattar och finner stor välbehag i. Här är ett sådant exempel på en enkel och vacker trädgård. Bostadhus i Lida som ligger utanför Långasjö.













Småländsk grön äng med blommande träd. Vackert, vackert.














Bostadshus med anor från 1800-talet, Lida












Tyvärr hittade jag ingen frisör till denna dam. Men jag tycker nog hon är vacker som hon är. ( Jodå, jag är säker på att det är en hon)













Sämre än så här kan man bo. Bostadshus med sjön Törn som granne




















Jag vet inte... men något säger mig att det är tyskar som äger detta hus i Fiddekulla utanför Vissefjärda














Trollen gillar också denna vackra månad. Fiddekulla

















Småländsk grön djungel.

2 kommentarer:

Mats sa...

Angående könsbestämmningen av den av dig påstådda kossan.
Hur kan du vara så säker?

Nicke Grozdanovski sa...

Den hade spenar min vän och den hann jag se innan hon vände sig mot mig.:-)