fredag, maj 16, 2008

Veckans Stryktipsrad

Det gick inte alls bra för mig och mitt tipsförslag när jag summerade förra helgens stryktipsrad. Endast sex rätt blev det för min del och det är förstås inte tillräckligt bra och definitivt inget att skryta med. Man har högre ambitioner än så när man tippar men det vill sig inte. Lagen spelar inte riktigt som jag vill och det är svårt att förutse hur matcherna kommer att sluta. Det är bara att bryta ihop och komma igen till kommande helgs rad. Detta sporrar mig ännu mer och skam den som ger sig.

Anledningen att det inte blev bättre än sex rätt är att jag endast fick in en halvgardering av fem möjliga och det håller inte som ni förstår. Det är det sämsta halvgarderings resultatet på väldigt länge. Det började med match tre där jag hade tippat 1x när Ljungskile- Norrköping slutade 0-2 alltså en tvåa. Sen fortsatte det med match 6 där Everton mötte Newcastle hemma och vann med 3-1 och då blev det en etta. Det var ju synd att jag då hade x 2 på min tips. Vidare fortsatte eländet med match 10 där Manchester City åkte på en riktig överhalning mot Middlesbrough. Anders Isaksson i City målet hade ingen rolig eftermiddag då hemmalaget vann med hela 8-1 och det blev en säker etta i den matchen. Jag trodde på en jämnare match och hade tippat x2. Slutligen så missade jag match 11 där jag hade tippat 1x men Fulham lyckades vinna i Portsmouth med 1-0 alltså blev det en tvåa som sluttecken. Av mina åtta enkeltecken fick jag in fem stycken och det är på väg att bli godkänt i allafall.

Nej inte mer att orda om detta utan bara glömma och försöka på nytt igen. Det kommer nya möjligheter till att få in den efterlängtade fullträffen och den måste ju komma någongång tycker man. Här kommer den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Kalmar FF- Djurgården 5-1, 1 (1)
2. AIK- Malmö FF 2-0, 1 (x)
3. Ljungskile- IFK Norrköping 0-2, 2 (x1)

4. Trelleborg- Helsingborg 1-3, 2 (2)
5. Chelsea- Bolton 1-1, x (1)
6. Everton- Newcastle 3-1, 1 (2x)

7. West Ham- Aston Villa 2-2, x (2)
8. Wigan- Manchester U 0-2, 2 (2)
9. Birmingham- Blackburn 4-1, 1 (1)

10. Middlesbrough- Manchester C 8-1, 1 (x2)
11. Portsmouth- Fulham 0-1, 2 (x1)
12. Sunderland- Arsenal 0-1, 2 (2)
13. Tottenhamn- Liverpool 0-2, 2 (x2)

Utdelning:
13 rätt: 60 554:-
12 rätt: 329:-
11 rätt: 28:-
10 rätt: 10:-

Inga kommentarer: