fredag, januari 10, 2014

Elva snabba till Redaktör Lejon:

Hejsan, Peter! Är du nöjd med ditt val av lunch denna välsignade fredag då solen plötsligt sprider sitt livgivande ljus över oss utschasade vintersjälar?

- O ja. Idag satsade jag på en nyfunnen favorit ifråga om mikrorätter, så det känns väldigt positivt.

Spännande. Vilken är den nyfunna favoriten - snälla, berätta, man blir ju alldeles vansinnig av nyfikenhet; ja, men kom igen då, berätta nu då!? Vilken tid det tar - hur länge ska man behöva vänta?!

- Ha ha ha, ja, okej då. Jo, förstår du, jag har ätit pannbiff från Dafgårds. Den är i en liga för sig själv. Det är med den ungefär som med biff à la Lindström från Findus. Men den senare har ju dessvärre försvunnit från sortimentet, och det är helt obegripligt eftersom den var suverän. Pannbiffen är nästan lika bra, dock.

Kul - vad har du för matidéer inför helgen då? Några heta tips till oss levnadsglada matentusiaster?

- Tja, hör du... Ikväll ska familjen på McDonalds och imorgon... Man måste tillåta sig en smula spontanitet, att våga ta ut svängarna - utmana konventionen, helt enkelt. Det kanske blir något kul med majskolvar, kanske något annat. Jag lever efter principen "Go wild, go crazy", så vem vet, det kanske blir en god köttbit med pommes. Man måste våga leva livet "on the edge", som vi säger i branschen, ha ha ha.

Aha - vilken bransch är det?

-Nej, det är ingen särskild bransch. Det är bara så där man säger, du vet.

Att aningslöst och helt utan substans eller tanke på eventuella konsekvenser låta truten gå utan att mena något särskilt med det?

- Nej, nej, så menar jag inte. Ta det lugnt.

Du vill vara lite avspänt skön kille, mm, jag förstår. Är du rädd för allvar?

- Nej, inte alls. Men allting har sin tid och plats.

Utom korven, som har två?

- Va? Nu fattar jag inte...

På så vis. Skulle du vilja beskriva dig själv som renodlat dum?

- Det är väl en tolkningsfråga, antar jag, men nej, det tror jag inte. Men jag förstår inte riktigt vad du...

Du är påfallande vag när man ställer skarpa frågor - har du tänkt på det?

- Nä, men så är det kanske.

Var köpte du pannbiffen?

- På Ica.

Dyr?

- 25 spänn, tror jag.

Okej, tack! Trevlig helg!

- Tack detsamma.

Inga kommentarer: