lördag, november 05, 2016

En lördag i november

Minns idag två av mina förebilder; min far och min morfar, och kontemplerar över varför de fortsätter att vägleda mig många år efter att de lämnade denna världen.
De hade sina liv och gjorde sina val utifrån sina förutsättningar. Det gör jag också och det de lärde mig spänner över väldigt mycket, men när man kokar ner det finner man lyhördhet, noggrannhet, förståelse, vetgirighet och målmedvetenhet.
Som av en händelse tillbringade jag gårdagen med att förkovra mig i den syssla jag behärskar bäst - att skriva, och idag dyker jag ner i Glasrikets historia på The Glass Factory där graalteknikens 100-årsjubileum firas med tilldragelsen "The Holy Grail".
Ikväll blir det Alsboafton och därmed manifesteras kärleken till hembygden.
Ett, tycker jag, bra sätt att minnas Göran Gustafsson och Ragnar Leijon


Peter Lejon, Långelycke

Inga kommentarer: